close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לעצב חדר עבור מספר אחים המתגוררים בו יחדיו?

מערכת שורשיא סיוון, תשפ03/06/2020

כשיש כמה ילדים שישנים יחד – נסו לעצב חדר שיתאים לכולם

תגיות:
צילום: אתר הלקוח
יצירת חדר משותף לכמה אחים יחד היא כורח המציאות, אצל משפחות ברוכות ילדים. בכדי לעצב חדר עבור מספר אחים המתגוררים ביחד, חשוב לזכור את הכלל העיקרי שהוא – יצירת מרחב פרטי עבור כל אחד מהם. לעיתים גם בחירה נבונה של מיטה, תאפשר לילד לחוש שהמיטה היא המתחם האישי שלו והוא יוכל לחוש את האחדות עם אחיו ובו זמנית גם להרגיש שיש לו מקום פרטי משלו בעולם.

איך לעצב חדר המשותף למספר ילדים
האתגר של עיצוב חדרי ילדים במשפחות גדולות הופך למורכב עוד יותר, כאשר מדובר
בבית קטן במידותיו. עם זאת, גם כאשר המקום צר יחסית, הוא עדיין יוכל להכיל את כל ילדיכם בהנחה ותרכשו את פריטי הריהוט המתאימים עבורם. בחדר שיש בו מקום לשתי מיטות, לדוגמה, ניתן להציב מיטת קומותיים לצד מיטת קומותיים נוספת ובכך לאפשר לארבעה אחים ללון יחדיו בחדר. באופן כזה אתם מאפשרים "אוורור" של החדר ומונעים תחושה של עומס, בנוסף לכך שהאווירה עצמה הופכת למעניינת וכיפית במיוחד עבור הילדים – יעידו על כך כל מי שילדיו ישנים במיטה עם שתי קומות, אשר יש בה קסם מיוחד. הקושי העיקרי בעיצוב של חדר המיועד ליותר משני ילדים, הוא בשילוב של רהיטים אחרים בנוסף למיטות השינה.

איזה ריהוט צריך בנוסף למיטות שינה?
נושא האחסון הוא ה"עקב אכילס" של בתים בכלל ובתים של משפחות ברוכות ילדים בפרט. לא קל למצוא מקום להניח בו צעצועים, פריטי לבוש והנעלה או כל חפץ אחר, כאשר מדובר בדירה המכילה מספר רב של נפשות. מעבר למיטות, יש לרכוש ארון, שידה ולתת מענה לאחסון חפצים שונים. פתרון מקובל הוא "לאחד ארונות" למספר אחים, בפרט כאשר הגילאים שלהם קרובים והם בני אותו מין, משמע יכולים לחלוק את בגדיהם זה עם זה. אפשר לבחור להציב ארון בחדר הגדול דיו, או להקצות חדר אחד לארונות עבור כל בני המשפחה גם יחד. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע מתחום עיצוב הפנים, על מנת לנצל באופן המיטבי את המבנה של הבית שבו אתם גרים ובכך לאפשר לעצמכם מגורים במקום נוח, המחולק מבחינה פנימית בצורה הטובה ביותר האפשרית.

הילדים הולכים לבית הספר – איך מייצרים עבורם פינת למידה
אין הכרח ששולחן הכתיבה של התלמידים המתגוררים בבית, יהיה בתוך חדר השינה שלהם, בפרט אם הוא צריך להכיל את המיטות שלהם ושל אחיהם. המצב האולטימטיבי הוא, שלכל ילד יהיה את שולחן הכתיבה שלו ושיוכל ללמוד בחדר משלו. מובן שאין אפשרות לעשות זאת בפועל כמעט באף בית שיש בו מספר רב של נפשות, לכן נסו למצוא פתרונות יצירתיים ולאפשר לילדים להכין שיעורי בית אפילו על שולחן במטבח – ובתנאי ששאר בני המשפחה מאפשרים ולו לזמן קצר, סביבה שקטה ורגועה שבתוכה הילד יוכל להתרכז במעשיו.
הוסף תגובה
צילום: אתר הלקוח
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה